Sunday, January 17, 2010

Pangkor....


Anak meme...Firaz Arman bin Safuan Fuady a.k.a sukun..

Mereka2 yang join aktvt ke Pangkor..






alwayz together gather





Aksi banana boat....











Cover album...hehehe



Berposing kat Kota Belanda..




Muke dah penat...tunggu tuk turun aje



Alhamdullillah selamat sudah aktiviti g Pangkor bersama dak2 kelas ngan kawan2ku. Kami pergi ngan 6 kereta tapi aku g lambat sbb si apan ngan ataw sampai lambat. Kul 1.30 ptg baru diaorg sampai kat Tg Malim. Kawan2 aku yg lain dah gerak kul 12. Nampak gaya aku kene kejar diaorg la. Tapi sempat gak aku singgah Proton City tuk makan tgh hari. Sian kawan2 ku makan tak cukup...hehehe... Aku ingat kitaorg sampai lambat rupanya kawan aku sampai lagi lambat sbb ada sebijik kete rosak di tgh jalan. Nak tak nak memasing kene tunggu aje la. Aku dah sampai Lumut kul 5 ptg. Sempat gak jumpe anak meme..sebijik ikut bapak dia. Kul 6.30 ptg baru kawan2 DPLI aku sampai. Memasing pon solat jamak n feri kitaorg kul 7. Tapi disebabkan lambat tunggu kat Jeti, kitaorg kene naik feri kul 7.30 malam. Kene tunggu la lagi kami nie. Si apan dah pening pala...si bedah pon sama gak. Riso lak bawak kawan2 yg sakit nie..huhuhu

Kul 8 malam, kitaorg pon sampai Jeti Pangkor. Pastu kitaorg naik teksi pink tuk menuju ke Lyana Villa Resort. Tmpt tu ok la sbb berdekatan ngan pantai. Masa mlm tu, kami tak wat apa2 sbb memasing dah penat berjalan. Pastu tido aje la. Sok pagi agenda penuh dari pagi sampai malam.

Ari sabtu, 16 Januari 2010 adalah ulangtahun kelahiran abah ku yang tercinta. Pagi2 aku tepon n nyanyi lagu Hepi Birthday. Si ataw, apan n bedah pon sama. Abah sempat gak tanya "berapa ramai kat sana tu" sbb bunyi cam 10 org sedangkan 4 orang aje..hehehe... Sarapan pagi kami hanya roti di salut ngan kaya. Kul 9 pagi, aktvt snorkelling pon bermula. Aku ingatkan tmpt dia jauh la sngt..rupanye dekat aje. Tapi yang tak best tu, ada lak kutu air. Satu badan kene geget ngan kutu air tu. Ampes aje binatang tu. Air kat pangkor tak berapa jernih. So, kami tak dapat tgk ikan2 kat dasar laut tu. Yg ada kutu air mengeget badan kitaorg aje..huhuhu.. Kul 11.30 pagi, tamat la aktvt snorkelling kami. Kul 3, aktvt sukaneka diadakan. Aku selaku ketua aktvt menyediakan aktvt tuk mengenakan kawan2ku. Seronok lak tgk diaorg main sungguh2. Lebey2 lagi ataw yg beria tuk menang. Si apan pon tak kurang gak. Si bedah kene jadi AJK, so dia dok kat tepi aje...sian bedah... Abis aktvt sukaneka, kitaorg men kayak lak. Semua berjalan serentak n kitaorg kayak agak jauh sbb kitaorg g pulau len yang berdekatan ngan situ. Mmg seronok la. Aktvt malam lak, BBQ aje..sambil dgr lagu dari laptop aku.

Ari ahad, baru la kitaorg pusing Pangkor ngan van pink. Dari satu tmpt ke satu tmpt kitaorg g. Walaupon aku pernah g Pangkor tapi pengalaman kali ni lain cket. Ye ar masa g dulu, aku g ngan meme n agon. Pastu kitaorg tak mandi just jenjalan aje. Kul 12.30 tgh hari, kitaorg pon check out. Naik feri balik lumut kul 1 ptg n sampai Jeti Lumut kul 1.35 ptg. Pastu aktvt cari makan tgh hari la. Lapo sesangat. Setelah makan, baru la wat aktvt bebas. SHOPPING time kat Pekan Lumut. Memacam gak kitaorg beli...tapi kene bajet sbb ongkos orak eneng...hehehe.. Kul 4 ptg baru aku kuar dari Lumut tuk pulang ke Tg Malim. Aku gerak dulu sbb bedah kene naik komuter tuk balik Seremban. Maka, aku ngan dak2 kelas aku gerak len2. Kul 6.30 ptg baru sampai kat Tg Malim. Cian memasing sbb kene balik ke Shah Alam ngan Seremban. Aku aje yg dah sampai n leh dok relax.

Best tak cite aku?..mesti best kan...ni aje yg aku larat tuk tulis..ada cite lagi..aku tulis ah... Pasal adik aku tunang kat Besut pon aku tak tulis lagi...ada kesempatan aku tulis ah..

Adios n wassalam...

No comments:

Post a Comment