Sunday, December 6, 2009

Kenduri Yati...



Nie la pengantin nye...

Geng sekereta...

Ngan kechik....

Dak2 klas yang amat besh...

Nie lah rakan2 yang bertandang ke rumah yati


Semlm (5hb Dec) aku g kenduri Yati kat Lenggong, Perak. Dengan menaiki kete kancil Eza, aku berjaya sampai ke sana. Riso gak bawak kete org nie. Ye ar takut tetiba aje merajuk tgh jalan. Tapi alhamdulillah segalanye selamat sampai.

Akan tetapi ari sebelum tu, kete dia cam wat hal lak dan aku bg tau la tuan dia. Kata Eza, kalo tak yakin tak yah bawak kete dia. Kalo aku tak bawak, camne aku nak g Lenggong...huhuhu.. Ptg tu aku msg awie n suruh tgk kan kete Eza. Rupanye kete dia kene bawak dengan lembut n tekan cluth sampai abis. Aku pon testing ptg tu ngan awie n aku dah tau camne nak bawak kete Eza nie. Aku just sematkan dalam diri aje la tuk bawak kete Eza. Mlm tu aku mesej ngan Eton tuk tnykan pasal timing g rumah Yati. Mesej n mesej, dia kata kul 10 waktu Malaysia dah ada kat Behrang Petronas. Pagi2 aku dah bangun n si Kechik pon dah bangun gak. Kul 9.20 pagi kami turun bawah n panaskan enjin. Kul 9.30 pagi, aku pon bergerak amik Eton kat Damiana Apartment. Sampai kat sana aku mesej n sib baik minah tu dah siap. Kami pon teruskan perjalan ke Petronas Behrang.

Yang tak bestnye, dak lelaki yang konvoi sesama kitaorg lambat lak. Mmg janji melayu tul sbb diaorg sampai kul 10.30 pagi. Pastu g isi minyak dan akhirnya pukul 10.45 pagi baru nak memulakan perjalanan ke Lenggong. Aku riso la sbb Lenggong tu jauh. Si yati lak sanding dalam kul 1.00 ptg. Kami pon berkonvoi dua kete. Aku just follow belakang kete si awie. Sepanjang perjalanan tuk ke tol, kitaorg jumpa Hot Springs kat Sungkai. Sib baik kitaorg ada plan nak g Tambun lepas kenduri Yati. Pastu kitaorg masuk tol Bidor n bermula lah perjalanan kami ke Lenggong. Memula aku follow gak si awie ni tapi sampai kat mana tah, dia follow belakang lori. Berderet kete belakang aku ni n memasing dah rapat ngan aku sbb nak potong tak leh sbb belah kanan pon penuh ngan kete. Akhirnya aku amik keputusan tuk potong awie n tunggu dia kat tol Kuala Kangsar. Ye ah aku takut lambat sampai aje. Sib baik dalam kete aku ada Eton, eton ar penunjuk arah tuk ke kanan dan kiri. Sampai kat Ipoh baru berjumpa diaorg. Tapi paham2 aje la Kenari ngan Kancil mana sama tuk berkejar..hehehe..dalam tak sedar aku bawak kete si Eza sampai 120km/j. Aku tgk meter dan aku pon slow down balik n bawak 110km/j aje.

Tepat pukul 12.30 tgh hari, kitaorg pon sampai kat Tol Kuala Kangsar. Aku pon follow kete si awie sbb aku tak de map g rumah Yati. Kami sampai sebelum pukul 1. Alhamdullillah selamat gak kami sampai. Aku pon menuju ke bilik Yati n pe lagi amik gambo ah. Kul 1.15 ptg, pengantin lelaki pon sampai. Kira sedang elok la kitaorg tiba n pengantin pon sampai. Mkn sudah amik gambo pon sudah. Pukul 2.30 ptg, kitorg pon gerak dari rumah Yati sbb kitaorg nak g LOST WORLD OF TAMBUN lak..

Tu aje cite aku tuk g kenduri Yati. Nnt bersambung pasal Lost World of Tambun lak...

Adios

No comments:

Post a Comment