Saturday, November 28, 2009

Raya Haji...

Nie dia model kete...

Kereta2 yang datang bertandang..

Wajah ceria sedara mara ku


Ari jumaat penuh rumah aku ngan sedara mara. Mak atuk aku sakit a.k.a potong kaki. Tu yang ramai melawat dia. Dari mak andak aku ke besan mak aku, semua datang. Lagipon org yg datang rumah tu membawa rezeki. Aku layan aje seadanya. Raya haji aku kali ni aku sambut ngan biasa aje sbb tak de lembu yang kene korban. Hanya 6 ekor ayam bandar, seekor itik dan 3 ekor ayam kampung kene korban.

Bnyk gak lauk mak aku masak. Dari ayam masak lemak cili api ke rendang itik. Last2 tulang ayam tu, mak aku buat sup. Sedara2 aku cicah ngan roti. Mmg abis ah ayam2 ngan itik yang kitaorg korbankan tu. Aku tak der gambo masa kitaorg sembelih n cabut bulu ayam. Just gambo kenang2an kat luar rumah aje...hehhee

Setakat ni aje raya haji aku tahun nie... Bersambung lagi kisah..

Adios....

No comments:

Post a Comment