Sunday, June 27, 2010

Release tension at Cameron Highlands

Cameron Highlands..akhirnya aku pergi lagi. Kali ini aku g ngan dak Siti. Memula kami tak plan pon nak g jenjalan tapi minah tu dah trauma sbb tren tergelincir. Tu yang dia nak release tension kat cameron. Kami gerak dari Shah Alam pukul 6.30 petang sbb aku minah tu wat check up. Rupanya ada infections kat badan dia. Sib baik infections tu just cket aje. Dokter bagi ubat n insyaAllah minah tu ok nnt.

Kitaorg pon bergerak dari Shah Alam dan menuju ke Simpang Pulai sbb aku takut lalu Tapah. Jalan kat Tapah mmg thrill gilas ah. Jalannye sempit pastu dok tepi gaung. Kitaorg sampai kat Simpang Pulai pukul 8 mlm n misi kami naik keatas. Akhirnya dalam kul 9.30 malam kami sampai kat Tanah Rata n check in kat Hillview Inn. Sesungguhnya nasib kami mmg baik sbb tu aje bilik terakhir yang tinggal. Semua hotel ngan motel n apartment dah full. Ye la dah puas ronda kat Brinchang ngan Tanah Rata tuk cari hotel, akhirnya dapat gak. Tapi mahal cket la. Pas check in, kami pon cari makan. Ada la kedai mamak kat atas sana. Kami pon order nasi goreng cili api + telur mata + ayam goreng. Tapi waiter yang amik order tu, cam blur lak kitaorg order mknn tu semua.

Pas makan, apa lagi tido time la. Solat jangan dilupa...setelah settle semua, aku ngan dak siti pon tido. Sok pagi kami nak g ronda2 kat Cameron Highlands plak. So...tido time...zzzzzzzzzz

Sok pagi pas subuh, aku siap sedia tuk meronda sekitar Cameron Highlands. Pukul 8.30 pagi baru kami gerak kuar dari hotel. Kami sarapan nasik lemak pastu pewot dah full, ronda pon bermula. Puas gak meronda sekitar Cameron Highlands sambil beli baju sejuk tuk anak buah aku yang tercinta si dak Gemuk ngan dak Itam. Kitaorg tak la shopping sangat tapi banyak melantak aje. Ye la pas makan nasik lemak, kitaorg bantai makan strawberi with whipped cream, pastu cendawan goreng, pastu kuih muih n last sekali corn in da cup. Mmg penuh pewot kami nie.

Kul 12 check out kuar hotel tapi kitaorg tak terus turun sbb kitaorg nak ronda2 lagi. Dah puas meronda plus shopping, kul 2 lebey baru turun dari atas. Tu pon sbb kete si dak siti problem. Kete dia berbau hangit. Brek dia tak bape ok. Ye la asik tekan brek aje. Jauh gak jem sbb kete banyak parking kat sekitar market. Akhirnya kami parking kete tepi n bagi cool cket. Kitaorg pon jalan g market n cari sayur murah. Pe lagi semua sayur kitaorg angkut bawak balik...hehehe

K la setakat ni aje cite aku..nnt gambo aku upload kendian. Rasa ngantuk lak mata nie. Tido dulu la...adios..

No comments:

Post a Comment