Wednesday, September 16, 2009

Balik Kampung!!!!!!!!!...

Sukenye plus gumbira rasanye atiku ini dapat balik ke kampung. Sebenarnye tiket bas aku ari jumaat pukul 10.30 pagi n aku kene naik kat Stadium Bukit Jalil. Akan tetapi, kelas ari kamis abis awal lak..kul 9.30 dah abis. Yati n Eza anto aku g komuter n dalam perjalanan g komuter, pala aku dah pk memacam...Yela kalo aku naik komuter pastu g rumah ataw, penat lak rasanye..dah la ataw abis keje kul 6 ptg, sapa la yg nak amik aku kat komuter. Tak kan la aku nak tercongok sorg2 kat komuter batu 3. So, aku pon tanya kat kaunter KTMB tiket g balik JB..At last, ada lagi tiket balik jb..pe lagi tanpa pk bnyk kali..aku pon beli la..Kul 12.31 tgh hari karang perjalanan aku balik jb. Tak sabo wei nak jumpe mama ngan papa tercinta. Dah lama tak balik jb nie...rindu sesngt kat depa..hukhukhuk..Adik2 aku yang belajar kat UiTM Segamat dah sampai semlm., Jeles lak ngan depa sbb sampai dulu. Tapi tak pe pengorbanan aku belajar jejauh ni pasti akan membuahkan hasil..Aminnnnn..


Yati ngan Eza, dah balik Perak...depa balik bersama n aku harap diaorg selamat la sampai ke destinasi. Si Lini lak, tak datang klas tuk 2 ari sbb atuk dia sakit. Aku arap Lini akan sihat sejahtera n andai dia dapat Kastam, jgn la lupe kitaorg kat cni...Raya kali ni, aku sambut ngan sederhana aje. Yela diri pon dah tak bape muda sngt, so wat la apa yg patut tuk di buat..hehehehe...walaupon elaun baru aje dapat, aku kene settle bnyk benda nie..hutang wei...pihak bank asik dok call aje..bila nak bayaq..bila nak bayaq...



Dah la first time balik JB naik KTMB nie..insyaAllah aku sampai Jb dalam kul 8 mlm..lebey kurang 8 jam gak la dari Tanjung Malim ke JB..pe lagi bantai tido sudah kat dalam train nnt..Tadi KTMB wat announce yg train ke JB bataL!..nak nangis di buatnye aku..huhuhu...rupenya tak sbb depa just bagi gempak kat aku yg nak balik JB nie...andai la train ke JB batal, mmg mati aku la kat cni walaupon tiket bas ke JB aku dah beli...hehehe...
Arap2 perjalanan aku ke JB akan selamat tiba tanpa sebarang bahaya..Nnt aku samnbung lagi coretan aku yg tak bape besh nie ye..tetiba terpk lak yg aku ada lagi 5 assignment..Pentaksiran Pembelajaran kene presentation. Sekolah n msyrkt pon present gak. Pastu kene cari bahan tuk wat forum bagi subjek Ko-K. kajian tindakan lak kene anto penilaian laporan. Last but not least, movie maker aku kene siapkan!..bnyk siot keje...aku yakin leh buat la..berusaha berusaha..

No comments:

Post a Comment