Thursday, October 13, 2011

Keindahan Cinta...

Assalammualaikum...

Cinta?..
Nape ye coretan aku minggu ni berkenaan ngan cinta...

Adakah aku di lamun cinta?..
atau aku terjerat dengan cinta?..

Sesungguhnya cinta pada Allah mengatasi segalanya..
Cinta pada keluarga memimpin kehidupan kita..
Cinta pada sahabat menyerikan kita..
Cinta kepada pasangan melengkapkan kita...

Aku?..
sesungguhnya aku sukar di lamun cinta..
cinta aku hanya pada insan yang aku sayangi...
sukar untuk melafazkan kata cinta..
orang kata aku HATI KERAS..
kerana..
sukar mengucapkan kata cinta..

aku boleh mengutarakan sayang kepada keluarga, sahabat dan anak muridku..
tetapi kepada..
orang yang ingin menjadi pendamping hidupku...
aku sukar menyatakan sayang..
kerana sayang ku hanya pada insan yang tepat...

kata orang lagi..
lelaki mempunyai dua jenis..
satu, 
berjumpe dengan wanita yang dia suka  dan terus lamar..menyatakan isi hati untuk mejadi suri..
ini bermaksud, lelaki tersebut sudah bersedia untuk mendirikan rumahtangga bersama wanita terbabit.. dan penghujung kisah cinta mereka adalah NIKAH..

dua...
berjumpa dengan wanita yang dia suka tetapi tidak berani untuk menikahi wanita terbabit..
ini bermaksud, lelaki berkenaan hanya ingin berkawan dan wanita yang berkenaan hanya menunggu bila kesudahan kisah cinta mereka..

aku?...
telah berjumpa dengan lelaki yang pertama tetapi di hatiku mempunyai insan lain..
lelaki yang sudah lengkap segalanya..
pendek kata, aku akan senang tuk selamanya..
tetapi hatiku?..
tidak berjaya dicuri...
kerana...
aku pon tak mampu tuk jelaskan disini...

hanya masa yang mengubah segalanya..
aku berharap seandainya jodoh aku dengan lelaki pertama, aku akan cintai dia kerana dia suamiku..

Ya Allah, berikanlah aku jawapan...
sesungguhnya hambaMu ini di dalam kekeliruan...

wassalam...

p/s: kenapa di saat aku disatukan dengan insan lain, insan yang aku sukai telah muncul?.. adakah ini dugaan di ambang pertunangan?...


No comments:

Post a Comment