Friday, October 14, 2011

Rest time!

Assalammualaikum....

Setelah dugaan satu persatu hadir di dalam diriku...
Aku hadapi dengan tabah...
Aku yakin setiap dugaan yang berlaku...
pasti mematangkan aku...
pasti mendekatkan diriku dengan Allah..
Aku yakin Allah..
mempunyai perancangan tersendiri...
aku hanya perlu berbaik sangka kepada Allah..
Ya Allah, sayangilah diriku dan janganlah Engkau murka padaku...

Akhirnya aku mempunyai masa tuk berehat...
peluang join "Family Day di Tanjung Leman, Mersing"..
membuatkan aku boleh bernafas seketika..
sesak nafas setelah seminggu menghadapi dugaan dari Allah..
maka, peluang bersuka ria di Tanjung Leman akan ku gunakan sebaik mungkin...
banyak aktivit telah diaturkan oleh AJK Kebiru SMK Puteri Wangsa..
aku sebagai salah seorang AJK yang berdedikasi..
bertungkus lumus menyiapkan slide show tuk tatapkan guru-guru di sana nnt..
aku harap mereka sukakan slide show yang aku siapkan ini..
dari jam 9 mlm sehingga 5 pagi, aku mengambil masa tuk menyiapkan slide show ni..
aku rasakan ni yang terbaik dapat aku lakukan di kala mata sedang ngantuk...

minggu depan..
jika diizinkan Allah...
aku akan ke Langkawi selama 4 hari 3 malam..
bermula 19hb sehinggalah 22hb Oktober 2011...
ni merupakan peluang PPD Pasir Gudang berikan padaku untuk mengikuti lawatan ke Langkawi..
perancangan bersama keluargaku telah ku buat selama sebln sempena adikku konvo di shah alam...
menambah lagi peluang ku berjalan pada cuti sekolah nnt..
22hb Oktober sehingga 23hb Oktober, kami sekeluarga akan ke Genting...
kalo ikutkan perancangan, kami akan singgah di Zoo Melaka..
tetapi disbbkan aku dari Langkawi..
aku akan menunggu mereka di KL..
hanya keluargaku akan singgah di Melaka...
dari Melaka keluargaku akan gerak ke Genting...
tido la kami semlm di atas sana..
ari ahad, kami akan bermain permainan di atas sana...
ptg ahad, barulah aku dan keluargaku bergerak ke Shah Alam tuk tido di rumah rakan baikku..
Isnin tgh hari, konvo adikku bermula..
tepat jam 12.30 tgh hari, adikku akan memasuki Dewan UiTM..

selesai adikku konvo di UiTM...
aku dan rakan baikku akan bergerak ke Cameron Highlands pula..
disebabkan Siti Rohaizah bekerja di sana..
maka, segala penginapan dan pengangkutan aku tidak perlu riso..
seminggu aku di atas sana...
peluang yang ada..
aku akan gunakan sebaik mungkin..
menggunakan masa yang ada tuk memikirkan masa depan ku..
memikirkan apa yang patut aku lakukan...
memilih jalan yang terbaik tanpa mengecewakan orang lain
aku berharap agar Allah memberikan petunjuk kepadaku...

setakat ni je yang aku nak coretan di blog tercintaku ini..
seminggu ni aku semakin rajin menjengah blogku..
FB aku biarkan seketika..
hanya komen kawan2ku punya status dan upload gambo je..
bkn apa, di sana ramai anak muridku dan rakan seperjuanganku..
aku melayani perasaan sesakku, jiwangku di blog ni..
ye ar tak ramai yang tau..
hanya aku je tau..kihkih..

aku nak bersiap tuk g tanjung leman..
nak masak spageti lagi..
doakan kejayaan aku...
agar aku dapat memilih yang terbaik tuk diriku...
aminnnnnnnnnnn...

p/s: aku hanya berdoa agar Allah berikan kekuatan untuk hadapi segala kemungkinan yang datang... Kepada Allah aku bersujud dan meminta pertolongan....

No comments:

Post a Comment