Monday, October 3, 2011

Benarkah?...

Assalammualaikum...wah da berkurun blog aku ni tak update...
bnyk sungguh keje plus asik berjalan2 je..
cian dia tak de masa tuk aku update...

Apa ye aku nak cite kat cni?..
sebenarnya kawan aku ada forward satu mesej kat aku pasal jodoh...
mesej berbunyi..

JIKA DIRIMU SEKARANG SEDANG MENUNGGU SESEORANG
UNTUK MENJALANI KEHIDUPAN MENUJU REDHA-NYA,
MAKA, BERSABARLAH.
KERANA...
DEMI ALLAH DIA TIDAK DATANG KERANA
KECANTIKAN, KEPINTARAN ATAU KEKAYAANMU...
TETAPI...
DIA DATANG KERANA PANGGILAN HATIMU
YANG INGINKAN PENDAMPING BAGI
MENEMANI MENUJU REDHA ALLAH.
NAMUN ALLAH LAH YANG MENGGERAKKAN HATINYA...
SIMPANLAH SEGALA BENTUK UNGKAPAN CINTA 
DAN..
HATIMU RAPAT2 HANYA UNTUKNYA
KERANA ALLAH...
AKAN MENJAWABNYA DENGAN LEBIH INDAH..
DI SAAT YANG TEPAT, INDAH PADA WAKTUNYA..

disebabkan mesej ni, aku berpikir sejenak BENARKAH jodoh datang sedemikian rupa?.
sesungguhnye sebagai hambaNya, aku sentiasa berdoa agar dipertemukan insan
yang...
sentiasa mencintai aku seadaanya, menerima keluargaku..
benar JODOH itu ketentuan Allah..
Allah yang telah menentukan apa yang terbaik tuk hambaNya..

sekarang aku sungguh bahagia dengan ketentuan Allah..
kerana...
diberikan keluarga yang sentiasa sayangkan aku...
dipertemukan...
jodoh yang berkekalan...
aminnnnnn....


No comments:

Post a Comment