Sunday, October 16, 2011

Tidak ku sangka...

Assalammualaikum....

Apa ek aku nak tulis ari nie?..
tentang PERKARA YANG TIDAK DI SANGKA.

dalam kehidupan kita..
pasti akan melalui perkara yang tidak di sangka..
sebagai contoh..
ari ni jerawat kat muka da bertambah..
tak tau nape..
yang pasti nak je picit tapi takut ada bekas..
so, pekara yang patut aku lakukan adalah... BIARKAN BIARKAN..

pekara yang kedua...
plan g LANGKAWI..
sepatutnya kene g 19hb sampai 22hb..
tetapi..
DIBATALKAN...
sbb JPN tak lepas cikgu2 g berjimba-jimba waktu P&P..
maka, kursus aku di SMK Bandar Seri Alam pada 20hb berjalan seperti biasa...

perkara yang ketiga...
plan g genting ari Sabtu 22hb Oktober bersama famili tercinta ku..
DI TANGGUH..
sbb aku ada..
MEETING PANITIA..
nampak gaya kul 12 baru abis meeting tu..
pastu kalo nak terus g genting da membazir..
mgkn kene tukar plan nie..
ampes je kan..

perkara keempat...
keje perkeranian aku da hampir siap..
kad 001, buku register, buku rekod n apa benda tah..
da settle..
ALHAMDULLILLAH..
senang cket nak bercuti2 pada cuti nnt..
best!!!..

perkara kelima...
ada ke perkara kelima?..
masalah ati dan perasaan kot..
tidak ku sangka akhirnya begini kesudahan cerita cinta kami..
ish...wat apa nak emo emo kat cni..
yang penting dia gembira dengan keputusan yang dia buat..
aku pon relakan setiap apa yang dia buat..
aku pasti dia da fikir sampai hangus sebelum membuat keputusan tu...
aip...bnyk plak cite pasal ati kat cni..
BANGKIT noormaliza!...

aktiviti aku kat sekolah arini...
masuk klas, jaga pekse, balik bilik guru n upload gambo..
komen gambo..tgk gambo ..pastu taip entah apa tah kat blog aku nie..
anak2 murid aku tau pasal blog aku nie..
tapi pasti diaorg pon bz ngan pekse..
aku doakan anak2 aku berjaya dalam pekse..
amin....

sekian sahaja contengan entah apa aku coretkan kat cni..
sok, aktivit biasa akan aku lakukan..
g sekolah...masuk klas, jaga pekse n bla bla bla...
selain tu, aku bnyk2kan berdoa agar...
ati aku semakin tenang dan redha atas setiap ujian yang aku terima...
ujian ni nak kata berat tak la sangat..
tapi aku je yang pikir berat kot..insan lain tak pikir sangat..
BEREH je!..

Ya Allah, hanya padamu aku minta kekuatan zahir dan batin...

p/s: sesungguhnya aku bertuah dilahirkan di dalam keluarga Awal n Esah.. sederhana tapi cukup sempurna diberikan kasih sayang yang melimpah ruah..diberikan didikan agama agar aku sentiasa bersangka baik dengan Allah... Mak n Abah, terima kasih tau!... 

No comments:

Post a Comment